A gyógypedagógiai lovaglás és lovastorna/voltizsálás célja a tanulásban akadályozott,
értelmileg akadályozott, pervazív fejlődési zavarral, részképesség problémákkal
küzdő, látás-, és hallássérült, /esetenként mozgássérült/, teljesítmény és viselkedési
zavarokkal küzdő, hiperaktivitással és figyelemzavarral valamint beszéd problémákkal
küzdő gyerekek és fiatalok fogyatékosság specifikus fejlesztése egyénileg, vagy
csoportosan a ló, a lovaglás, a lovardai tevékenységek és környezet által.
A terápiát szakképzett gyógypedagógus- lovasterapeuta vezeti, és a foglalkozás
során egyéni elbírálás alapján felhasználható a ló bármely jármódja. A terápia
magába foglalja a lovaglást, a lovastornát, a lógondozást, a lovaglás történhet
vezetve, futószáron, vagy önállóan.
Speciális fogathajtás
Sérült, károsodott, fogyatékos személyek adaptált fogathajtása, általában lovas
iskolákban, egyesületekben, egészségügyi, vagy gyógypedagógiai intézményekben,
terápiás központokban valósulhat meg.
A speciális fogathajtás főleg azoknak az akadályozott embereknek ad lehetőséget
a lovakkal való foglalkozásra, akik elsősorban fizikai állapotuk miatt lovagolni
(lóra ülni) nem képesek.
Ez a tevékenység lehetőséget ad a sérült, fogyatékos, károsodott embereknek arra,
hogy bizonyos képességeiket és készségeiket fejlesszék, valamint lehetővé teszi
számukra a szabadidő kellemes eltöltését és a sportba való bekapcsolódást.
A területen speciálisan képzett lovas szakemberek, lovas edzők, fogathajtók dolgoznak
lovas terapeuták közreműködésével.
MOL Gyermekgyógyító Program