Szenzoros integráció és lovasterápia – szenzoros integráció és népi játékok” táborunk

Mai modern világunkban a gyerekeket egyre kevesebb tapintással, és érintéssel kapcsolatos élmény éri, így „Szenzoros integráció és lovasterápia – szenzoros integráció és népi játékok” táborunkban 16 olyan óvodás, kisiskolás korú gyerkőc (tanulásban és értelmileg akadályozott, halmozottan sérült, autizmussal élő gyermek) vett részt, akik szenzoros ingerfeldolgozás zavaraival is küzdenek. Ennek fejlesztésére rengeteg ringatós, hempergős, gurulós, kalandparkban egyensúlyozós feladatot teljesítettek a gyerekek. Kifejezetten élvezték, amikor könyékig festékesek lehettek, gyurmával dolgozhattak, lovat alkothattak kőből vagy épp Lucy nevű lovunkat festhették ki színesre J Különleges élményt nyújtott gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt a Levendula játszóház, ahol a különböző népi játékokon kívül a gyerekek kipróbálhatták a kukorica morzsolását, darálását, és liszt szitálását is.

1 hét  

A képre kattintva egy galéria nyílik meg

Egyszer volt” mese táborunk

Az „Egyszer volt” mese tábor egyik célja volt, hogy a mentális és mozgásszervi problémákkal küzdő gyerekek fantáziája, kreativitása, és szókincse fejlődni tudjon a mesék világán keresztül. Terapeutáik a mesékhez kapcsolódóan különböző memória játékokat találtak ki, fakanál bábúkat ragasztottak, és készítettek saját terepasztalt is a tábor terültéről, amellyel aztán társas játék formájában nagyon jót játszottak a gyerekek. A mesék visszaköszöntek a mozgásukat fejlesztő feladatokban is, hiszen a reggeli bemelegítő mozgások során például a gyerekek a tanult mesét játszották el különböző mozdulatokkal. Voltak egyéni, és csoportos mozgás fejlesztő feladatok is, de a legnagyobb élményt talán a gödi termálvizes strandolás jelentette a számukra, mely családjukkal közösen tervezett program volt. A tábor során barátságok köttettek, és a résztvevő gyerkőcökből igazi csapat kovácsolódott.

 

2 hét

A képre kattintva egy galéria nyílik meg

 Minden nap más játék…” táborunk

A „Minden nap más játék…” táborunkban 13 fő pszichés zavarokkal, és különböző fogyatékossággal élő, általános iskolás korú gyerek vett részt. Táborunk mottójának szellemében jártunk a vadnyugaton, ahol lasszózni tanultak a gyerekek, „aranyat” moshattak a patakban, és western táncot tanulhattak J Fordított napunk keretében ők voltak a mi tanáraink, és vezetésükkel kellett lovat ápolnunk, vagy a terápiák során végzett feladatokat végrehajtanunk. Közös, szülő-gyerek napunk során a szülők a gyerekekkel együtt végezték el a terápiás gyakorlatokat, és „tanári” tapasztalataikkal gazdagodva tudták vezetni szüleiket a feladat végzés során. Lovas feladatokon keresztül tanultak a közlekedési szabályokról, a Közlekedési Quizben pedig minden csapat remekül teljesített. Volt közös szalonnázás, és a Levendula Játszóház is újra elhozta nekünk népi játékait, ezzel újabb élmény dús délutánt biztosítva számunkra. Hisszük, hogy a változatos játékok során nem csak ügyességüket, találékonyságukat tudtuk fejleszteni, hanem önállósságra is tudtuk nevelni őket, és egy kicsit tanulhattak a világról is.

 

3 hét

a képre kattintva egy galéria nyílik meg

 Speciális Olimpia lovastáborunk

Negyedik táborunk a főleg értelmi fogyatékkal élő személyek számára szervezett Speciális Olimpia lovas versenyszámai köré szerveződött, így ehhez igazodva táborunk is ezt a címet kapta. A héten az Aranyossy Ágoston Általános Iskola Alapítvány támogatásával a hódmezővásárhelyi Aranyossy Ágoston Református Általános Iskola és Óvoda 13 tanulója táborozott nálunk, akik mind tanulásban és értelmileg akadályozott, pszichés problémákkal küzdő kamaszok.  A hét során a „díjlovaglás, Caprilli-díj, és akadálypálya lovaglás” elnevezésű versenyszámokkal kapcsolatos ismereteiket bővíthették el mélyebben, amit aztán a lovas foglalkozások keretében gyakorolhattak is. Azon túl, hogy a gyerekeket felkészítsük egy versenyhelyzet adta fizikai és pszichés kihívásra, célunk volt, hogy a játékokon, különböző feladatokon keresztül fejleszteni tudjuk koordinációjukat, fejlődjön problémamegoldó gondolkodásuk, beszédkészségük.

Örömmel figyeltük azt, ahogy a gyerekek szívták magukba az élményeket, és hogy ez által hogyan fejlődtek, nap, mint nap

   4 hét

a képre kattintva egy galéria nyílik meg